Department of social sciences_master
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/34
Browse
Browsing Department of social sciences_master by Author "احموده,كوثر"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item علاقة العنف المدرسي بالمستوى التعليمي لألم(University of Eloued جامعة الوادي, 2024) العرشي,أسماء; احموده,كوثرتهدف الدراسة إلى التعرف على نوع وطبيعة علاقة العنف المدرسي بالمستوى التعليمي للأم لدى تلاميد متوسطة الشهيد سالم العربي ببلدية ورماس والتي من حلالها توصلنا إلى طرح التساؤلات التالية السؤال الرئيسي : ماهي علاقة العنف المدرسي بالمستوى التعليمي للأم ؟ ومن خلال هذا التساؤل الرئيسي تمحورت ثلاث تساؤلات فرعية . هل توجد علاقة بين العنف اللفظي والمستوى التعليمي للأم " . هل توجد علاقة بين العنف الجسدي والمستوى التعليمي للأم؟ . هل توجد علاقة بين العنف المادي والمستوى التعليمي للأم ؟ حيث اجريت على عينة عشوائية عددها 97 تلميذ وتلميدة وكان المنهج المستخدم هو المنهج الوصفي ، وتمكننا من الحصول على النتائج التالي. أنه توجد علاقة بين العنف المادي واللفظي وكذلك الجسدي والمستوى التعليمي للأم وهي علاقة تضاد بمعنى كلما راد وعي الألم قلت ظاهرة العنف المدرسي. The study aims to identify the type and nature of the relationship of school violence to the mother’s educational level among students of Salem Al-Arabi Middle School in the municipality of ourmes, through which we came up with the following questions: The main question: What is the relationship of school violence to the mother’s educational level? Through this main question, three sub-questions revolved around : • Is there a relationship between verbal violence and the mother’s educational level? • Is there a relationship between physical violence and the mother’s educational level? • Is there a relationship between physical violence and the mother’s educational level? It was conducted on a random sample of 97 male and female students, and the method used was the descriptive method, and we were able to obtain the following results : There is a relationship between physical, verbal, and physical violence and the educational level of the mother. It is a contradictory relationship, meaning that the more the mother’s awareness increases, the less the phenomenon of school violence.