JALSL_Vol 14 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/17016
Browse
Browsing JALSL_Vol 14 N 02 by Author "Ogab, Khadidja"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Extensive Reading As A Teaching Srategy In Enhacing Learners Reading Motivation(جامعة الوادي - university of Eloued, 2022-09-15) Ogab, Khadidja; Brakni, DalilaThe current study reports on the use of extensive reading as a teaching strategy implemented within the curriculum to teach reading . It aims at investigating the effectiveness of ER in motivating learners to become life-long readers and achieve better outcomes in reading comprehension . To reach this aim , the study employed an experimental design that involves both quantitative and quantitative tools , students questionnaire , a classroom observation , pre and post tests as well as a teacher’s interview . A control and a treatment group from El Emir Abdelkader middle school in Blida level four were randomly selected to participate in the study . Findings revealed that the experimental group had positive improvements in their reading outcomes and were more motivated to read for pleasure . Despite the significant importance of ER in motivating learners to read , teachers believe that implementing ER in middle schools needs more interest . Based on the yielded results , more research is recommended to prove the effectiveness of such strategy on middle school learners. ملخص باللغة العربية: يتضمن فحوى هذه الدراسة الدعوة إلى استخدام القراءة الموسعة كإستراتيجية تدريس يمكن تطبيقها داخل المنهج لتعليم القراءة . كما تهدف إلى البحث عن فعالية القراءة ( المطالعة ) في تحفيز المتعلمين ليصبحوا قراء مدى الحياة وتحقيق نتائج أفضل في فهم المقروء . للوصول إلى هذا الهدف ، استخدمت الدراسة تصميمًا تجريبيًا يشتمل على أدوات كمية و نوعية متمثلة في استبيان للمتعلمين ، ومراقبة حجرة الدراسة ، واختبارات قبلية وبعدية بالإضافة إلى مقابلة مع المدرس ( حوار) .لأجل ذلك تم اختيار مجموعة ضابطة وعلاجية من متوسطة الأمير عبد القادر ، المستوى الرابع بالبليدة للمشاركة في الدراسة ، حيث كشفت النتائج أن المجموعة التجريبية لديها تطور إيجابي في نتائج القراءة الخاصة بهم وكانوا أكثر تحفيزًا للقراءة من أجل المتعة. على الرغم من الأهمية الكبيرة للقراءة الموسعة ( المطالعة ) في تحفيز المتعلمين على القراءة ، يعتقد المعلمون أن تطبيق هذا النوع من القراءة في المتوسطات يحتاج إلى مزيد من الاهتمام . بناءً على النتائج التي حققها البحث ، يوصى بإجراء المزيد من الأبحاث لإثبات فعالية هذه الاستراتيجية على المتعلمين في المتوسط .