JPES_Vol 04 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/15255
Browse
Browsing JPES_Vol 04 N 02 by Author "بن علي, نوال"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item أهمية التفكير الناقد في سيرورة بناء المشروع الشخصي للتلميذ(جامعة الوادي University of Eloued, 2018-06) بن علي, نوال; مشري, سلافيعد المشروع الشخصي (الدراسي والمهني) للتلميذ من بين الأمور المهمة التي يهتم بها التلميذ في مسار حياته، لما له من أهمية في تحديد الدور (المهنة المستقبلية ) الذي يلعبه الفرد تجاه مجتمعه وتجاه أسرته، ويعتمد التلميذ في بناء وإعداد المشروع الشخصي على مجموعة من المعلومات حول ذاته وحول محيطه الدراسي والمهني, ويرتكز التلميذ على دقة هذه المعلومات من أجل نجاح مشروعه ويحتاج في ذلك إلى طريقة تفكير منظمة وواقعية على غرار طريقة التفكير الناقد. سنطرح في هذا المقال موضوع أهمية التفكير الناقد في سيرورة بناء المشروع الشخصي للتلميذ، وذلك بالتطرق للعناصر التالية: - مفهوم التفكير الناقد. - مفهوم المشروع الشخصي. - أهمية التفكير الناقد في إعداد وبناء المشروع الشخصي. This article aims at clarifying how building a student's personal project requires the acquisition of a range of competencies necessary for its success, and that critical thinking is one of the most important abilities that the student can employ in building and achieving this project in terms of searching for information, Process of the project. And explain how different skills of critical thinking are important strategies that help to achieve success at every stage of building a personal project.