JESD_Vol 06 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/29289
Browse
Browsing JESD_Vol 06 N 02 by Author "بحوصي, المجدوب"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item أثر إدارة علاقات الزبائن على السلوك الشرائي لعملاء شركات الإتصال الجزائرية(جامعة الوادي - University of Eloued, 2023-09-01) شطة, علي; بحوصي, المجدوبتسعى هذه الورقة البحثية إلى تحديد أثر إدارة علاقات الزبائن على السلوك الشرائي لعملاء شركات الإتصال الجزائرية، وقد تحددت الدراسة بمتغير مستقل تمثل في (إدارة علاقات الزبائن)، ومتغير تابع تمثل في (السلوك الشرائي)، وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج كان من أبرزها أن هناك أثر لبُعدي إدارة علاقات الزبائن (إدارة معرفة الزبون، إدارة علاقات الزبائن التابعة للتكنولوجيا) على السلوك الشرائي. و أنه لا يوجد أثر لبُعدي إدارة علاقات الزبائن (التركيز على الزبون، تنظيم علاقات الزبون) على السلوك الشرائي. This paper seeks to determine the impact of customer relationship management on the purchasing behaviour of customers of Algerian telecommunications companies. The study was determined by an independent variable represented by (customer relationship management), and a dependent variable defined by (purchasing behaviour). That there is an effect of the two dimensions of customer relationship management (customer knowledge management, and customer relationship management related to technology) on purchasing behaviour. And there is no effect of the two dimensions of customer relationship management (focusing on the customer, and organizing customer relations) on buying behaviour