JALSL_Vol 13 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/255
Browse
Browsing JALSL_Vol 13 N 02 by Author "Ghodbane, Nacira"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Teachers' Attitudes Towards 1st Year Students' Vocabulary Learning Strategies At The Department Of English Language-batna 2 University(جامعة الوادي - university of Eloued, 2021-09-15) Ghodbane, NaciraAbstract Vocabulary learning, in a foreign language, requires special strategies, that have received much attention by scholars, educators, teachers, and even university students. In this regard, the use of vocabulary learning strategies (VLS) has accompanied the shift from the teacher-oriented to the student-centered. This paper discusses such an interesting topic, especially from the teachers' views, opinions, towards first year students–at the department of English, Batna2 university– who, in turn, struggle to comprehend written and oral forms of English language. Thus, "what vocabulary learning strategies are most and least used among 1st year students?". And "to what extent they are aware about them?" is the main problem in this investigation. Furthermore, the paper aims at checking the students' awareness and beliefs about the use of vocabulary learning strategies, identifying the different strategies used, and finding out what strategies are most and least used among them. To answer and achieve the aforementioned questions and aims, we opt for the descriptive design. In addition to one questionnaire that is conducted and administered to a sample of (10 out of 69) teachers through the purposive sampling technique. After analyzing the questionnaire, the results confirm and answer the stated hypothesis and questions. On the light of these results, some pedagogical implications are suggested as future guidelines. ملخص إن تعلم مفردات لغة أجنبية يتطلب استراتيجيات خاصة والتي حظيت باهتمام كبير من قبل العلماء والمربين والاساتذة وحتى طلاب الجامعات. وفي هذا الصدد، فان استخدام استراتيجيات تعلم المفردات قد رافق التحول من التركيز على الاستاذ إلى التركيز على الطالب. يناقش هذا البحث مثل هذا الموضوع المثير للاهتمام من وجهة نظر الأساتذة فيما يخص طلاب السنة الأولى بقسم اللغة الإنجليزية، جامعة باتنة2 والذين، بدورهم، يحاولون فهم اللغة الإنجليزية في جانبها المكتوب والشفوي. وبالتالي، ما هي استراتيجيات تعلم المفردات الأكثر والأقل استخداما بين طلاب السنة الأولى؟ وإلى أي مدى هم على وعي بها؟ هي المشكلة الرئيسية في هذه الدراسة. وعلاوة على ذلك، فان هذا البحث يهدف إلى تفحص الوعي والشعور باستخدام استراتيجيات تعلم المفردات، وتحديد الاستراتيجيات المختلفة المستخدمة، ومعرفة الاستراتيجيات الأكثر والأقل استخداماً من بينها. للإجابة عن الأسئلة المطروحة وتحقيق الأهداف المذكورة أعلاه، اخترنا التصميم الوصفي بالإضافة إلى استبيان واحد تم إجراؤه وتوزيعه على عينة (10 من أصل 69) أستاذ من خلال تقنية العينة القصدية. بعد تحليل الاستبيان، أكدت النتائج وأجابت عن الفرضية والأسئلة المثارة سابقا. وعلى ضوئها ، نقترح بعض المضامين البيداغوجية كمبادئ توجيهية في المستقبل..