JALSL_Vol 14 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/17014
Browse
Browsing JALSL_Vol 14 N 01 by Author "جميلة, قماز"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item تدريس القواعد النّحوية من خلال كتاب اللغة العربية - السنة الخامسة ابتدائي أنموذجا(جامعة الوادي - University of Eloued, 2022-03-15) جميلة, قماز; مسعودة, خلافللقواعد النّحوية مكانة بارزة في تعليم اللّغة عامّة، وفي مرحلة التّعليم الابتدائي خاصّة؛ لأنّ في هذه المرحلة يبدأ المتعلّم في تعلّم مهارات التّواصل اللّغوي السّليم استماعا، وتعبيرا، وقراءة، وكتابة، والقواعد النّحوية الجسر الّذي يَعبر منه المتعلّم لاستيعاب اللّغة والتّواصل بها، كما تصون اللّسان من اللّحن والوقوع في الخطأ، لذا اهتمت بها وزارة التربية فقامت بإصلاحات عديدة مست محتواها وطرائق تدريسها، لتسهيل تعلّمها واكتسابها لدى المتعلّمين خاصّة في الطّور الثّالث من التّعليم الابتدائي. الكلمات المفتاحية: تعليم اللّغات؛ طرائق التدريس؛ القواعد النّحوية؛ السنة الخامسة ابتدائي؛ المقاربة النّصية؛ الكفاءات. Grammar rules have a prominent position in teaching language in general, and especially in the primary education level, because in this level the learner starts learning proper language communication skills via listening,speaking, reading reading, and writing, Grammar rules are considered as the bridge through which the learner passes to assimilate the language and communicate with it, moreover they preserve the Tongue of tune and falling in errors, that’s why the ministry of education paid attention to It and implemented many reforms that have touched its content and methods of teaching for the sake of facilitating its learning and acquisition among learners especially in the third level of primary education.