04.الملتقى الوطني الأول حول المدرسة الجزائرية الإشكالات والتحديات 18/ 19 فيفري 2020
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/8176
Browse
Browsing 04.الملتقى الوطني الأول حول المدرسة الجزائرية الإشكالات والتحديات 18/ 19 فيفري 2020 by Author "الأبرش, محمود"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item عوامل ضعف دافعية التلاميذ نحو التعلم المدرسي(University of Eloued جامعة الوادي, 2020-02-18) صالح, العقون; الأبرش, محمود; حناشي, بن بوعيشةيتأثر المسار التعليمي للتلميذ بمجموعة من العوامل منها ما هو ذاتي ومنها ما هو اجتماعي، و تعتبر الدافعية نحو التعلم من اهم العناصر التي على أساسها يتحدد مستوى التحصيل الدراسي للتلميذ بين الجيد والضعيف. ورغم أهمية الدافعية في تعلم التلميذ الا انها كذلك تتأثر بجملة من العوامل، وانطلاقا مما سبق ذكره تأتي مداخلتنا هذه للبحث في اهم العوامل التي تقف وراء ضعف دافعية التلاميذ نحو التعلم المدرسي. Abstract The student's educational path is affected by a number of factors, some of them are subjective and some that are social. The motivation towards learning is considered one of the most important elements on the basis of which the student’s educational achievement is determined between the good and the weak. Despite the importance of the motivation in the learning of the student, it also affected by a set of factors. So our intervention in this research is the main factors that cause the weakness Pupils' motivation towards school learning