The Evolution of the American Education System : Key Transformations Fromthe Late 20thCentury to the Digital Age
No Thumbnail Available
Date
2025-07-03
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of El- Oued
Abstract
Abstract
This study investigates the complicated relationship between technology, culture, politics,
and equity and access in the American educational system in the late 20th and early 21st
centuries. It critically reviews the impact of historical reforms and emerging digital
innovations on educational inclusivity, with special attention to marginalized communities
such as low-income, immigrant, Indigenous, and minority students. The research was
conducted through historical and descriptive methods, employing primary and secondary
sources in the form of policy documents, academic articles, and case studies in an attempt
to map out the development of education models, policies, and technological application.
The results suggest that, despite a significant portion of transformative policies and the
widespread use of artificial intelligence, online courses, and hybrid teaching models,
disparities persist. We attribute these disparities to uneven resource distribution, inherent
biases in the system, and a digital divide that affects vulnerable populations. The study
points out the importance of teacher professional development and culturally responsive
pedagogy in addressing such inequities. The conclusion emphasizes that educational equity
will require comprehensive plans that go further, with technology spending, inclusive
teaching materials, continuing policy support, and community-based efforts to bridge the
access divide.
ملخص
تتقصى هذه الدراسة العلاقة المعقدة بين التكنولوجيا والثقافة والسياسة والإنصاف والوصول في
النظام التعليمي الأمريكي خلال أواخر القرن العشرين وبداية القرن الواحد و العشرين. وتستعرض
بشكل نقدي تأثير الإصلاحات التاريخية والابتكارات الرقمية الناشئة على الشمولية التعليمية، مع
إيلاء اهتمام خاص للمجتمعات المهمشة مثل الطلاب ذوي الدخل المنخفض، والمهاجرين، والسكان و اﻷﺻﻠﻴﻴﻦ و اﻷﻗﻠﻴﺎت وُأﺟﺮﻳﺖ الدراسة ﺑﺎﺳﺘﺨﺪام ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺗﺎرﻳﺨﻲ ووﺻﻔﻲ، ﻣﻊ الاعتماد على ﻣﺼﺎدر أوﻟﻴﺔ وﺛﺎﻧﻮﻳﺔ ﻋﻠﻰ ﺷﻜﻞ وﺛﺎﺋﻖ ﺳﻴﺎﺳﺔ ، ومقالات أﻛﺎدﻳﻤﻴﺔ ، ودراﺳﺎت ﺣالة ، في محاولة ﻟﺮﺳﻢ تطور نماذج اﻟﺘﻌﻠﻴﻢ واﻟﺴﻴﺎﺳﺎت وﺗﻄﺒﻴﻖ اﻟﺘﻜﻨﻮﻟﻮﺟﻴﺎ. وﻛﺸﻒ اﻟﻨﺘﺎﺋﺞ إﻟﻰ أﻧﻪ بالرغم من وﺟﻮد جزء كبير من السياسات التحولية و الاستخدام الواسع للذكاء الاصطناعي،والدورات التعليمية عبر الانترنت،ونماذج التعليم الهجينة ،إلا أن الفوارق لا تزال قائمة.نعزو هذه الفوارق الى التوزيع غيرالمتكافئ للموارد،والتحيزات الكامنة في النظام ،والفجوة الرقمية التي تؤثر على الفئات الضعيفة.وتؤكد الدراسة على اهمية تطوير مهنيي التعليم واعتماد بيداغوجيا تراعي الثقافة في معالجة هذا الظلم.وتخلص الى ان تحقيق الانصاف التعليمي يتطلب خططا شاملة تتضمن زيادة الاستثمار في التكنولوجيا،وتوفير مواد تعليمية شاملة ،ودعما سياسيا مستمرا،وجهودا مجتمعية لسد فجوة الوصول المختلفة.
Description
Master's Degree In Literature and Civilization
Keywords
American education, Digital age, Inclusive pedagogy, Policy reform, Technological innovation., التعليم الامريكي،العصر الرقمي،اصول التدريس الشاملة،سياسة الاصلاح،الابتكار التكنولوجي
Citation
Nesri Maria . Gheraissa Khaoula . The Evolution of the American Education System : Key Transformations Fromthe Late 20thCentury to the Digital Age. Master's Degree In Literature and Civilization. 2025. Department of Arts and English Language.Faculty of Arts an Languges . University of Eloued .