Department of english language_BEThesis

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/36076

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    النظرية البنائية الاجتماعية في نصوص كتاب اللغة العربية للسنة الثالثة متوسط من التعليم الجزائري
    (University of Eloued جامعة الوادي, 2024) لعيس , أمال; شيماء بونقاب; نجاة دغوش; هناء طواهرية
    هدفت الدراسة إلى الكشف عن مفاهيم النظرية البنائية الاجتماعية وتطبيقاتها المتضمنة في منهاج اللغة العربية للسنة الثالثة متوسط من التعليم الجزائري. تأتي أهمية هذا البحث في ضرورة المسايرة المستمرة للمستجدات التي تطرأ من حين للآخر على المنهاج والبرامج التربوية التي تجريها وزارة التربية استجابة منها لمتطلبات الواقع التربوي. وقد كانت المزامنة متواصلة لذلك من الوجهة العلمية الأكاديمية حتمية تقتضيها المساهمة في تقديم التقييم العلمي الدقيق في مختلف المراحل التي يمر بها النظام التربوي. The current study aims to uncover the concepts of the social constuctivist theory and its applications in the Arabic curriculum of the third intermediate year of Algerian education. The significance of the study lies in the necessity of keeping in continuous touch with the new developments and updates that occur from time to time in the curricula and educational programmes conducted by the Ministry of Education in response to the requirements of the educational setting. On the scientific and academic level, the updates were continuous and imperative to provide an accurate and scientific evaluation at the different stages that the education system goes through.