تقييم جاهزية الأساتذة للتدريس باللغة الإنجليزية باستخدام نموذج Adkar دراسة ميدانية بكلية العلوم الاقتصادية بجامعة البشير الإبراهيمي برج بوعريريج

Loading...
Thumbnail Image

Date

2024-01-23

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

جامعة الوادي - University of Eloued

Abstract

we aim to assess the readiness’ professors of the Faculty of Economic Sciences Bordj- bouariridj University to teach in English at the beginning of academic year (2023-2024) by applying one of the scientific models in organizational change management, because the transition to mainstreaming teaching in English at the Universities of Algeria is a project for change, and because the university professor is the first party to apply this project, we have adopted the descriptive curriculum and the dimensions of a model. (ADKAR) in the applied study, using a questionnaire analyzed with (SPSS,V25), the most important results were: The general orientation of the research sample vocabulary towards their willingness to teach in English.

Description

مقال

Keywords

نموذج َADKAR، تدريس الإنجليزية، جامعة البشير الإبراهيمي, ADKAR model; English; Bachir El Ibrahimi University

Citation

تاهمي، نادية. لعذور، صورية. تقييم جاهزية الأساتذة للتدريس باللغة الإنجليزية باستخدام نموذج Adkar دراسة ميدانية بكلية العلوم الاقتصادية بجامعة البشير الإبراهيمي برج بوعريريج . مجلة العلوم الإدارية والمالية. مج 07. العدد02. 2024/01/23 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل]

Collections