الاستهداف الممول عبر مواقع التواصل الاجتماعي كآلية تسويقية لجذب العملاء للمؤسسات الصغيرة والمتوسطة
Loading...
Date
2021-06-30
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي University of Eloued
Abstract
The purpose of this study is to try to identify the role of targeting funded through Social Media Facebook
in client targeting for small and medium businesses ; For that, We have studied a case in the Beba School
entreprise, using intervew and questionnaire tools. 251 individuals were targeted by an e-questionnaire across
the organization's site, where it was analyzed using SPSS V23.
The study reached a number of results, which are: SMEs' awareness of the increasing importance of social
media as a reference for information that helps in marketing and targeting customers by monitoring their
opinions and recognizing their aspirations through participation and comments, which contributes to attracting
more potential customers; Funded targeting also attracts a large number of customers at the lowest cost,
reflecting on the rationalization of marketing expenses in a way that is tailored to the specificity of SME's.
Description
مقال
Keywords
استهداف ممول ; مواقع التواصل الاجتماعي ; تسويق عبر فيسبوك ; استهداف العملاء ; مؤسسات صغيرة ومتوسطة
Citation
سلامي، منيرة. بن السايح، يسرى. تابعي ، مروة . الاستهداف الممول عبر مواقع التواصل الاجتماعي كآلية تسويقية لجذب العملاء للمؤسسات الصغيرة والمتوسطة -دراسة حالة مؤسسة ببة سكول تقرت .مجلة المنهل الإقتصادي. مج04. ع01. 30 جوان 2021. كلية العلوم الإقتصادية والتجارية وعلوم التسيير. جامعة الوادي