الأسس والجهود التربوية لدى جمعية العلماء المسلمين الجزائريين 1931-1954

No Thumbnail Available

Date

2022-12-31

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

جامعة الوادي - University of Eloued

Abstract

إن الأسس والمبادي التي قام عليها منهج جمعية العلماء المسلمين ساهمت في الحفاظ على مقومات الهوية الجزائرية وفي تماسك النسيج الاجتماعي الجزائري. وإثراء التجربة التعليمية للمدرسة الوطنية الجزائرية ورسالتها التربوية، وحاولنا في هذه الورقة تسليط الضوء على هذه المبادئ والأسس للمنهج التربوي لجمعية العلماء المسلمين والنتائج التي قدمها هذا المنهج على العديد من الأصعدة الوطنية السياسية والثقافية والاجتماعية. Abstrat: The foundatios and principles which the approach of the Association of Muslim Scholars is based has contributed to preserving the foundations of the Algerian identity and the cohesion of the Algerian social fabric. And enriching the educational experience of the Algerian National School and its educational mission, and we tried in this paper to shed light on these principles and foundations of the educational curriculum of the Association of Muslim Scholars and the results presented by this curriculum on many national, political, cultural and social levels.

Description

مقال

Keywords

منهج تربوي، جمعية العلماء المسلمين، مدرسة جزائرية., the educational curriculum, the Association of Muslim Scholars, the Algerian school.

Citation

فرحات، الكاملة . بابه، حورية .االأسس والجهود التربوية لدى جمعية العلماء المسلمين الجزائريين 1931-1954. مجلة الشامل للعلوم التربوية و الإجتماعية . مج 05 . ع 02 . 31/12/2022 . جامعة الوادي [ أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [ أنسخ رابط التحميل]