Le non-verbal et le para-verbal en classe du FLE : entre tremplin et obstacle de l'apprentissage de la compréhension de l'écrit (Cas d'étude 5ème année primaire)

No Thumbnail Available

Date

2022-10-10

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

University of El-oued

Abstract

الفصل بشكل عام وفصل اللغة بشكل خاص هو سياق غير متجانس حيث يجب على المعلم أن يضاعف مواقفه ويغير استراتيجياته من أجل تحقيق أهدافه. هناك ضعف عقابي في تعلم القراءة. لدراسة هذه المشكلة وحلها، درسنا في هذا العمل البحثي مساهمة شبه اللفظي وغير اللفظي في تحسين فهم الكتابة والحفظ لدى المتعلم العام. للقيام بذلك، اخترنا ثلاث أدوات تحقيق، وهي الاستبيان والملاحظة المباشرة والتجريب. لذلك، يمكننا أن نؤكد أن الاستغلال الجيد للكلمات شبه اللفظية وغير اللفظية يمكن أن يكون أولاً وقبل كل شيء أداة مثالية لتحسين مهارة الفهم القرائي، بالإضافة إلى أن استخدامها سيكون له عائد كبير على دافع المتعلم وكذلك على تنمية قدرات ذاكرته. The class in general and the language class in particular is a heterogeneous context where the teacher must multiply his attitudes and vary his strategies in order to achieve his objectives. There is a penalizing weakness in learning to read. To examine and solve this problem, our research work-studies the impact of para-verbal and non-verbal on improving reading comprehension and memorization in the learning public. To do this, we have opted for three investigative tools, namely the questionnaire, direct observation and experimentation. Consequently, we can confirm that the proper use of the para-verbal and the non-verbal can first , being an ideal tool to improve the skill of reading comprehension, in addition, its use will have a great return on the motivation of the student as well as on the development of his memory capacity.

Description

Keywords

شبه لفظي - غير لفظي - فهم قرائي - فهم - حفظ., para-verbal – non-verbal –comprehension of writing – comprehension – memorization

Citation