JMS_Vol 08 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/35326
JMS_Vol 08 N 01
Browse
Browsing JMS_Vol 08 N 01 by Subject "advertising"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item الأساليب الإقناعية في الخطاب الإشهاري الموجه للطفل في الجزائر(University of Eloued جامعة الوادي, 2024-06-30) صالحي دليلةتهدف الدراسة إلى الكشف عن أهم الأساليب الاقناعية التي توظفها الإشهارات التلفزيونية الجزائرية في الخطاب الإشهاري الموجه للطفل، وما يتضمنه هذا الخطاب في محاولة لتأثير على الطفل، وما إذا كانت هذه الأساليب تتوافق مع فئته العمرية وما تتطلبه من قيم اجتماعية تساهم في تنشئته، على اعتبار أن الإشهاري من بين الرسائل الإعلامية الأكثر تأثير. وقد اعتمدت الدراسة على تحليل محتوى جملة من الإشهارات التلفزيونية الموجه للطفل في القنوات الجزائرية، من خلال منهج المسح وأداة تحليل المحتوى، وقد توصلت إلى أن أغلب الإشهارات تعتمد أساليب إقناعية لا تختلف كثيرا عن المستخدمة في الإشهارات الموجه للكبار، كما أنها لا تراعي جملة القيم التي غابت في ظل التركيز على اساليب الإثارة و التشويق على حساب اساليب التعليم والتنشئة. Abstract: The study aims to reveal the most important persuasive methods used by Algerian television advertisements in the advertising discourse directed at children, and what this discourse includes in an attempt to influence the child, and whether these methods are compatible with his age group and the social values it requires that contribute to his upbringing, given that Advertising is among the most influential media messages. The study relied on analyzing the content of a number of television advertisements directed to children on Algerian channels, through a survey method and a content analysis tool. It concluded that most advertisements rely on persuasive methods that do not differ much from those used in advertisements directed to adults, and they do not take into account the set of values that It was absent in light of the focus on methods of excitement and suspense at the expense of methods of education and upbringing.