JSSR_Vol 11 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/28107
Browse
Browsing JSSR_Vol 11 N 01 by Subject "obstacles, activation, school radio, educational supervisor"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item معوقات تفعيل الاذاعة المدرسية في مرحلة التعليم المتوسط(جامعة الوادي - University of Eloued, 2023-05) بوطورة, كمالهدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن أهم المعوقات التي تحول دون تفعيل الاذاعة المدرسية بمدارس مرحلة التعليم المتوسط وذلك من وجهة نظر المشرفين التربويين، ولتحقيق ذلك اعتمد الباحث في دراسته على المنهج الوصفي، باستخدام استبيان مكون من) 30) فقرة موزعة على ثلاثة أبعاد، تم التحقق خصائصها السيكومترية، ومن تم تطبيقها على عينة متكونة من 75 مشرفة ومشرفا تربويا، موزعين على 12 متوسطة، وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية: - أن تقديرات عينة الدراسة لمعوقات تفعيل الإذاعة المدرسية بمدارس مرحلة التعليم المتوسط بمدينة الشريعة ولاية تبسة كانت بدرجة مرتفعة. - لا توجد فروق ذات دلالة احصائية بين استجابات عينة الدراسة نحور محاور الدراسة والدرجة الكلية للاستبانة تعزى إلى متغير الجنس. - لا توجد فروق ذات دلالة احصائية بين استجابات عينة الدراسة نحور محاور الدراسة والدرجة الكلية للاستبانة تعزى إلى متغير المستوى التعليمي. - لا توجد فروق ذات دلالة احصائية بين استجابات عينة الدراسة نحور محاور الدراسة تعزى إلى متغير الخبرة المهنية.Abstract: The current study aimed to reveal the most important obstacles that prevent the activation of school radio in middle school schools from the point of view of educational supervisors. To achieve this, the researcher relied in his study on the descriptive approach, using a questionnaire consisting of (30) paragraphs distributed over three dimensions, the psychometric properties of which were verified, It was applied to a sample of 75 supervisors and educational supervisors, distributed over 12 middle schools, and the study reached the following results: - The study sample’s estimates of the obstacles to activating school radio in middle school schools in the city of Chéria, w.Tebessa, were high. -The study showed no differences of statistical values in all of the questionnaire fields related to the sex variables. - The study showed no differences of statistical values in all of the questionnaire fields related to the academic qualification variable. - The study showed no differences of statistical values in all of the questionnaire fields depending on the experience variables. Keywords: obstacles, activation, school radio, educational supervisor