JSSR_Vol 11 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/28107
Browse
Browsing JSSR_Vol 11 N 01 by Subject "Attitudes, physical education and sports, Integration, Students with disabilities"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item اتجاهات أساتذة التربية البدنية والرياضية(جامعة الوادي - University of Eloued, 2023-03) مقي, عماد الدين; بن دراجي, عبد الرفيقتهدف الدراسة إلى معرفة اتجاهات أساتذة التربية البدنية والرياضية نحو دمج التلاميذ ذوي الاحتياجات الخاصة مع أقرانهم العاديين في ممارسة الأنشطة البدنية والرياضية للطور المتوسط، ومدى تأييد أساتذة المادة لدمجهم في الافواج العادية مع اقرانهم، وكشف أهم الصعوبات التي تعرقل عملية دمجهم. تم الاعتماد على المنهج الوصفي، وتم استخدم استبيان الكتروني لجمع البيانات. اشملت عينة الدراسة على (30 أستاذ) من ولاية باتنة. وأظهرت النتائج وجود نسبة معتبرة من التلاميذ ذوي الاحتياجات الخاصة بالأفواج العادية في حصة التربية البدنية والرياضية باختلاف أنواع الاعاقة لديهم ، وايضا تبين أن الأساتذة يؤيدون دمجهم في الافواج العادية بالرغم من وجود بعض الصعوبات أثناء عملية دمجهم. وفي الاخير تدعم النتائج المستخلصة من هذه الدراسة فكرة أن التلاميذ ذوي الإعاقة قد يكون لديهم تجارب إيجابية إذا تم تقديم التعديلات الملائمة لهم وتسهيلات وتم تزويدهم بتفاعلات لطيفة وداعمة من المؤطرين والأقران. Abstract: The study aims to know the attitudes of physical education teachers towards integrating students with special needs with their peers in the middle school, and the extent of their support for the integrating them with their peers, and uncover the most important difficulties that obstruct their integration process. The study sample was (30) physical education teachers. The results showed that: There is a considerable ration of students with disabilities in the regular physical education class, according to the different types of disabilities they have. Also, teachers support their integration with their peers, although there are some difficulties during this inclusion. Findings from this review support the notion that students with disabilities may have positive experiences if they are offered appropriate modifications and are provided with increased kind and supportive interactions with staff and peers.