Journal of AL-Shamel for educational and social sciences مجلة الشامل للعلوم التربوية والاجتماعية
Permanent URI for this communityhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/15070
Browse
Browsing Journal of AL-Shamel for educational and social sciences مجلة الشامل للعلوم التربوية والاجتماعية by Subject "01 the psycho-motor aspect 02 small games 03 Late childhood"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item The Effectiveness Of Using Small Games In Developing Some Sensory-motor Skills Of A Child(جامعة الوادي - University of Eloued, 2023-06) قدادرة, شوقي; حمية, راشدهدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على دور الألعاب الصغيرة في تنمية الجانب الحسي الحركي لدى الطفل من وجهة نضر مدربي كرة اليد على مستوى ولاية ورقلة، استخدم الباحث الاستبيان الذي شمل 17 فقرة، بلغت عينة الدراسة 17 مدربا استخدم الباحث المنهج الوصفي، وأظهرت النتائج إلى ان للألعاب الصغيرة دور إيجابي في تحسين السلوك الحسي للطفل، وأوصت الدراسة الى إدراك أهميـة الألعـاب الصغيرة في حيـاة الطفـل وتنميـة شخصيتـه وقـدراته الحسية والحـركية وضرورة استعمـالها في الحصص التـدريبية وحصص التربية البدنية مع ضـرورة مـراعاة ظـروف تطبيقها. Abstract: This study aims to identify the role of small games in developing the psycho-motor aspect for the junior handball practitioners from handball trainers’ point of view at the level of Ouargla state.The researcher used a questionnaire that includes 17 paragraphs directed to the junior handball trainers in Ouragla state hand-ball association.The study sample reached 17 trainers; the researcher used the descriptive approach in this study due to the research nature. The results showed that the small games have a positive influence on improving the child’s sensory behavior and create initial motor experiences that contribute to improving motor performance and developing some kinesthetic skills for the child for good motor performance.The study recommended realizing the importance of small games in child’s life and the development of his personality and his motor abilities and the necessity to use the small games in training sessions with taking into consideration the conditions of applying these games in the training session