Department of language and arabic literature_BEThesis
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/36078
Browse
Browsing Department of language and arabic literature_BEThesis by Subject ": educational"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item تعليمية ميدان فهم المنطوق للسنة الخامسة من التعليم الابتدائي – دراسة ميدانية(University of Eloued جامعة الوادي, 2024) العايب, عفراء; فاطمة الزهراء , حميد; منى, شايببعد الدراسة الميدانية التي قمنا بها في بعض مدارس ولاية الوادي حول موضوع تعليمية ميدان فهم المنطوق للسنة خامسة ابتدائي توصلنا الى النتائج التالية: - ميدان فهم المنطوق هو الركن الأساسي فهو اول الميادين التي تدرس في الحصة الأولى مع بداية الأسبوع هو من اهم الميادين التي يجب على الأستاذة الاهتمام بها الهدف من تدريسه هو تنمية القدرات اللغوية لدى التلاميذ يركز على مهارة الاستماع والتحدث فهما الأساس er the field study that we conducted in some schools in the state of El Oued on the educational subject of the field of spoken understanding for the fifth year of primary school, we reached the following results: - The field of spoken understanding is the basic pillar. It is the first field taught in the first session at the beginning of the week. It is one of the most important fields that must be studied. The teacher is interested in her. The goal of teaching is to develop the students’ linguistic abilities. It focuses on the basic skills of listening and speaking.