JALSL_Vol 02 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/241
Browse
Browsing JALSL_Vol 02 N 02 by Author "علية, صفية"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item الآليات الإجرائية لنظرية التلقي الألمانية(University of Eloued جامعة الوادي, 2010) علية, صفيةإن خرق التوقع والخروج عن المألوف معيار مؤسس كي يحقق النص أدبيته ويخفق توقعات قارئيه. هذا ما سع ى إليه رواد نظرية التلقي عبر مدرسة كونستانس الألمانية التي أسست بدورها معايير وآليات إجرائية لبلورة مستويات قراءة النص الأدبي ونقده . The infringement of expectation and getting beyond what is common is a founding factor to make the text achieve beauty and fulfill its readers’ expectations. This is what Reception Theory leaders sought through Konstaness German School which established excutive norms, measures and techniques for literary text reading levels and its criticism.