JPES_Vol 04 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/15115
Browse
Browsing JPES_Vol 04 N 01 by Author "بكري, عبد الحميد"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item أثر استخدام برنامج تعليمي قائم على الذكاءات المتعددة(2018-03) أم الجيلالي, حاكم; بكري, عبد الحميدتهدف الدراسة الحالية إلى معرفة أثر استخدام برنامج تعليمي قائم على الذكاءات المتعددة في معالجة صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ الثالثة ابتدائي ، تكونت العينة من مجموعتين تجريبية و ضابطة و تكونت كل مجموعة من (30) تلميذا تراوحت أعمارهم ما بين (8-10 سنوات).استخدمت الدراسة مقياس الذكاءات المتعددة ، برنامج تعليمي قائم على الذكاءات المتعددة و اختبار تحصيلي بعدي من إعداد الباحثة ، و توصلت النتائج إلى فاعلية البرنامج التعليمي في معالجة صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ الثالثة ابتدائي. The present study aims at finding out the impact of the using a multi-intelligences based learning program in addressing the difficulties of learning mathematics among the third primary students, The sample consisted of two experimental and control groups, A total of 60 students aged between (8-10) years participated in the study distributed into two groups: (30) students in the experimental group and (30)in the control group; he study used the Multiple Intelligences Scale, a multi-intelligency based learning program and a post-secondary achievement test. The results found the effectiveness of the educational program in addressing the difficulties of learning mathematics in third elementary students