دور ادارة الكفاءات في تحسين جودة الخدمة: دراسة حالة مؤسسة بريذ الجزائر بالوادي
No Thumbnail Available
Files
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
university of eloued جامعة الوادي
Abstract
تهدف الى معرفة الدور الذي تلعبه إدارة الكفاءات في تحسين جودة الخدمة في مؤسسة بريد الجزائر ولاية الوادي، تمثلت عينة الدراسة في موظفين حيث تم توزيع استبانة كأداة لجمع البيانات، وقد تم التوصل الى النتائج التالية والمتمثلة في ان إدارة الكفاءات دور كبير في تحسين جودة الخدمة وانو كلما زاد الاهتمام بالعنصر البشري وتطويره داخل المؤسسة انعكس ذلك على خدماتها وانتاجياتها، كما بينت الدراسة وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين إدارة الكفاءات وجودة الخدمة في مؤسسة بريد الجزائر.
It aims to know the role that competency management plays in improving the
quality of service in the Algeria Postal Corporation, Oued Province. The sample
of the study was employees, where a questionnaire was distrbuted data. The
following results were reached, which are that competency management has a
major role in improving the quality of service and that The greater the interest in
the human element and its development within the organization, the greater the
impact on its services and products. The study also showed that there is a
statistically significant relationship between competency management and service
quality in the Aleria Postal Corporation.
Description
مذكرة ماستر علوم اقتصادية
Keywords
كفاءات، إدارة الكفاءات، جودة الخدمة، بريد الجزائر بالوادي. Competencier, competency mangement, quality of service, Algeria Post in El Oued.