أثر التسويق الرقمي على نمو المؤسسات الناشئة دراسة ميدانية على عينة من المؤسسات الناشئة بالجزائر

Abstract

The study aimed to elucidate the impact of digital marketing on achieving the growth of startups, To accomplish the study, we relied on an electronic questionnaire distributed to 40 startups from various states in Algeria, 36 usable questionnaires were retrieved and processed using the (SPSS v26),The study found a significant and statistically meaningful impact between the two variables, with a strong correlation too, This emphasizes the importance of adopting digital marketing within the startups companies, the study recommends the necessity of utilizing modern technologies in this field to ensure the achievement of a strong competitive position.

Description

Keywords

تسويق رقمي, مؤسسات ناشئة, نمو, ميزة تنافسية, Digital marketing, startups, Growth, Competitive advantage

Citation

بن طالب، سناء. خرخاش، نادية. رجم، خالد. أثر التسويق الرقمي على نمو المؤسسات الناشئة دراسة ميدانية على عينة من المؤسسات الناشئة بالجزائر.مجلة العلوم الإدارية والمالية. مج08. ع.01. 30 جوان 2024. كلية العلوم الإقتصادية والتجارية وعلوم التسيير. جامعة الوادي. [أكتب هنا تاريخ الإطلاع]. متاح على الرابط [انسخ هنا رابط التحميل].

Collections