اتجاهات الطلبة نحو تخصص الأرطوفونيا وعلاقتها بدافع الإنجاز الدراسي لدى طلبة السنة الثالثة أرطوفونيا
No Thumbnail Available
Date
2024-06-12
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
University of Eloued جامعة الوادي
Abstract
- ملخص: تهدف الدراسة إلى الكشف عن العلاقة بين اتجاهات الطلبة نحو تخصص الأرطوفونيا ودافع الإنجاز الدراسي، بالإضافة إلى التعرف على طبيعة اتجاهات الطلبة نحو تخصص الأرطوفونيا والتعرف على مستوى دافع الإنجاز الدراسي لدى عينة الدراسة، وتكونت عينة الدراسة من 101 طالبا تم اختيارهم بطريقة قصدية، وطبق عليهم مقياس خاص باتجاهات الطلبة نحو التخصص الأرطفونيا ومقياس دافع الإنجاز الدراسي، أسفرت النتائج على أنه توجد علاقة إرتباطية بين اتجاهات نحو تخصص الأرطوفونيا ودافع الإنجاز الدراسي بالإضافة إلى وجود اتجاهات ايجابية ودافعية انجاز مرتفعة لدى عينة الدراسة. Abstract : This study examines the relationship between student attitudes towards their
Speech Therapy major and academic achievement motivation, in addition to identifying
the nature of student attitudes toward the Speech Therapy major and identifying the
level of academic achievement motivation among the study sample.
A purposive sample of 101 third-year students was utilized for the research. Data was
collected using a specialized scale designed to measure student perceptions of the
Speech Therapy major and motivation of Academic achievement scale.
The results showed that there is a correlation between attitudes of students towards
their major and academic achievement motivation,in addition to the presence of positive
attitudes and high achievement motivation among students pursuing Speech Therapy.
Description
Keywords
Student Attitudes, Speech Therapy Major, Academic achievement motivation, الاتجاهات, الأرطوفونيا
Citation
شلابي,سهيلة. اتجاهات الطلبة نحو تخصص الأرطوفونيا وعلاقتها بدافع الإنجاز الدراسي لدى طلبة السنة الثالثة أرطوفونيا. مجلة السراج في التربية وقضايا المجتمع. مج 08ع02. 12/06/2024. جامعة الوادي [أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط[أنسخ رابط التحميل]