Self-efficacy In Classroom Management Among Primary Special Education Teachers A Field Study
Loading...
Date
2022-09
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
Abstract: This study aims to investigate the level of classroom management
self-efficacy among primary special education instructors and the disparities in
this level based on experience and educational background. The scale of selfefficacy in the classroom was administered to a sample of 30 primary special
section teachers in the city of Blida for the purpose of this study.
According to the findings, the participants had a high level of self-efficacy.
Furthermore, no differences in self-efficacy were found in relation to the
teaching experience or academic qualification variables. تھدف ھذه الدراسة إلى الكشف عن مستوى فاعلیة الذات في إدارة الصف لدى معلمي الأقسام الخاصة الابتدائیة ،
وعن الفروق في ھذا المستوى حسب الخبرة والمؤھل العلمي، و لقد طبقنا مقیاس الفعالیة الذاتیة على عینة من 30
معل الأقسام الخاصة الابتدائیة بمدینة البلیدة لتحقیق أھداف الدراسة. ّما من
بینت نتائج الدراسة ّ أن مستوى الفعالیة الذاتیة في إدارة الصف لدى معلمي الأقسام الخاصة الابتدائیة مرتفع، ولیس
ھناك أي فروق تعزى لمتغیر الخبرة لصالح من ھم أكثر خبرة، كما لا توجد فروق تعزى للمؤھل العلمي للمعلم.
Description
مقال
Keywords
class management; self-efficacy; special education; academic qualification; experience., إدارة الفصل، فاعلیة الذات، التربیة الخاصة، المؤھل العلمي، الخبرة
Citation
Hafdallah,Rafika. Azzag,Rokaia. Tahraoui,Amina. Self-efficacy In Classroom Management. مجلة السراج في التربية وقضايا المجتمع. مج 06ع03. 20/09/2022. جامعة الوادي [أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط[أنسخ رابط التحميل]