نظرية التربية الإسلامية عند محمد الغزالي
No Thumbnail Available
Date
2022-09
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
ملخص : هدفت الدراسة إلى تحليل فكر الغزالي التربوي التي ضمنها في كتبه الأربعة ( خلق المسلم ، الجانب العاطفي من الإسلام جدد حياتك ، وركائز الإيمان بين العقل والقلب ) ومدى استجابة أفكاره التربوية لشروط بناء النظرية العلمية في التربية الإسلامية ، اعتمدت الدراسة على المنهج التاريخي التقييمي، وتوصلت إلى أن أفكار محمد الغزالي التربوية حققت الأسس الثلاثة ( التاريخي ، الفلسفي ، والنفسي ) في فهم التربية الإسلامية واستجابت لشروط بناء النظرية العلمية في التربية الإسلامية . Abstract: The study aimed to analyze Al-Ghazali’s educational thought
which he included in his four books (The Creation of the Muslim, The
Emotional Side of Islam ,Renew Your Life, and the Pillars of Faith between
the Mind and the Heart) and the extent to which his educational ideas
responded to the conditions for building a scientific theory in Islamic
education. On the historical evaluation method, and concluded that
Muhammad Al-Ghazali’s educational ideas achieved the three foundations
(historical,philosophical, and psychological) in understanding Islamic
education and responded to the conditions for building a scientific theory in
Islamic education.
Description
مقال
Keywords
نظرية ; التربية الإسلامية ; محمد الغزالي
Citation
واكد,رابح. نظرية التربية الإسلامية عند محمد الغزالي. مجلة السراج في التربية وقضايا المجتمع. مج 06ع03. 20/09/2022. جامعة الوادي [أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط[أنسخ رابط التحميل]