تنمية القيم الايجابية في الصف الدراسي بمقاربة أسلوبي القصة والتعلم التعاوني

No Thumbnail Available

Date

2022-09

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

جامعة الوادي - University of Eloued

Abstract

سنتناول في هذا المقال الدور الوظيفي للمدرسة في تنمية القيم الايجابية باعتماد مقاربة أسلوبي القصة والتعلم التعاوني وذلك لما يتميزا به من خصائص تجعل منهما أسلوبين مناسبين لعلاج المشكلات السلوكية والاتجاهات والميولات لدى المتعلمين بما يضمن تعزيز وبناء منظومة قيمية ايجابية ، على أن يتم التركيز على التفاعلات التي تتم وفق هذين الأسلوبين داخل الصف الدراسي. Abstract : In this article, we will discuss the functional role of the school in developing positive values by adopting the approach of the story and cooperative learning methods, because of the characteristics that make them suitable methods for treating behavioral problems and the trends and tendencies of learners in a way that ensures the promotion and building of a positive value system, provided that the focus is on the interactions that take place According to these two methods in the classroom

Description

مقال

Keywords

lمدرسة ; وظيفة ; قيم ايجابية ; قصة ; تعلم تعاوني, school; functional; a story ;positive values ; cooperative learning

Citation

مامنية,سامية. تنمية القيم الايجابية في الصف الدراسي بمقاربة أسلوبي القصة والتعلم التعاوني. مجلة السراج في التربية وقضايا المجتمع. مج 06ع03. 20/09/2022. جامعة الوادي [أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط[أنسخ رابط التحميل]