The Viability Of Interactive Games In The Teaching Of Efl Writing Skills
No Thumbnail Available
Date
2022-03
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
Abstract: Enhancing literacy among English as a Foreign Language (EFL) learners
in Algeria is an issue of great debate. Constant observation of more than thirteen
years of the EFL context has led us to assume that EFL learners do face real hurdles
in showing the appropriate command of the target language. This is apparent
through their written compositions. Hence, the impetus for the current research
project is to shed light on the viability of introducing interactive games in the
teaching of EFL writing skills. The investigation seeks to explore two overarching
research queries: “how far can interactive games be a viable tool for the teaching
of EFL writing skills?” and “to what extent can interactive games enhance
learners’ EFL writing literacy?”. To account for these questions, an experimental
design has been deployed where both qualitative and quantitative data are
collected. A sample of 60 students (30 as a control group and 30 as an
experimental group) is randomly chosen from a population of EFL first-year LMD
students at Batna-2 University. The results confirm that interactive games could
be viable means that contribute positively to enhancing EFL learners’ writing.
Thus, the current project endeavors to foster the quality of teaching EFL writing. يعتبر موضوع تعزيز الإلمام بالقراءة والكتابة لدى طلاب و متعلمي اللغة الإنجليزية و اللغات الأجنبية في الجزائر ذو أهمية
كبيرة. لقد أدت الملاحظة المستمرة لأكثر من ثلاثة عشر عاما ال تعليمية اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية للتوصل إلى الفرضية
البحثية القائلة بأن الطلاب يواجهون عقبات حقيقية في إظهار الملكات اللغوية المناسبة. وهذا واضح من خلال مباحثهم و
مواضيعهم المكتوبة. وبالتالي، فإن الدافع لمشروع البحث الحالي هو تسليط الضوء على جدوى إدخال الألعاب التفاعلية في تدري مهارات الكتابة باللغة الإنجليزية. ويسعى البحث إلى استكشاف مبحثين شاملين: "إلى أي مدى يمكن للألعاب التفاعلية أن
تكون أداة قابلة للتطبيق لتدريس مهارات الكتابة باللغة الإنجليزية؟" و "إلى أي مدى يمكن للألعاب التفاعلية أن تعزز القراءة
والكتابة لتعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية؟". و لدراسة هذه التساؤلات، اخترنا منهجا تجريبيا حيث يتم جمع البيانات النوعية
والكمية على حد سواء. تم اختيار عينة من 60 طالبا (30 كمجموعة ضابطة و 30 مجموعة تجريبية) عشوائيا من عدد طلاب
السنة الأولى في قسم اللغة الإنجليزية لجامعة باتنة 2 .وتؤكد النتائج أن الألعاب التفاعلية هي بالفعل وسائل مبتكرة تسهم إسهاما
إيجابيا في تعزيز القراءة والكتابة لدى المتعلمين. وبالتالي، فإن المشروع الحالي يسعى إلى تعزيز نوعية تدريس الكتابة باللغة الإنجليزية
على مستوى الجامعة.
Description
مقال
Keywords
Literacy; Interactive Games; Writing Skills; EFL learning/teaching processes
Citation
Guerza,Radia. The Viability Of Interactive Games In The Teaching Of Efl Writing Skills. مجلة السراج في التربية وقضايا المجتمع. مج 06ع01. 25/03/2022. جامعة الوادي [أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط[أنسخ رابط التحميل]