دور عمليات التحسين المستمر في تحقيق إدارة الجودة الشاملة في المؤسسة الاقتصادية -دراسة حالة مؤسسة كوندور برج بوعريريج-
No Thumbnail Available
Date
2017-12-31
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
This study aims at identifying the role of continuous improvement processes in the achievement of
TQM in one of the Algerian institutions, the "CONDOR" organization. To achieve the objective of the
study, 37 questionnaire forms were obtained from a total of (40) questionnaires distributed, Assumptions
Using the statistical package for social sciences, the study reached several results, the most important of
which is the existence of a statistically significant relationship between continuous improvement processes
and the principles of TQM (customer focus, continuous improvement, management leadership, employee
participation, Decent, training and education).
Description
مقال
Keywords
التحسين المستمر؛ الجودة، إدارة الجودة؛ إدارة الجودة الشاملة.
Citation
عامر ، حبيبة. فرحات ، عباس. دور عمليات التحسين المستمر في تحقيق إدارة الجودة الشاملة في المؤسسة الاقتصادية -دراسة حالة مؤسسة كوندور برج بوعريريج- . مجلة رؤى اقتصادية. مج 07. العدد01. 2017/12/31 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل]