دور الاعــــــلام السياحــي في دعم التنميـــة السياحية المستدامــة
Loading...
Date
2022-09-30
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
يعتبر القطاع السياحي من اهم القطاعات الاقتصادية التي لها دور كبير في تطوير اقتصاديات العديد من الدول و ذلك لما له من اثر في جلب العملة الصعبة و توفير مناصب عمل ناهيك عن دوره الاهم في تطوير القطاعات الاقتصادية الاخرى ، و عليه فإن عديد دول العالم اولت له اهمية بالغة . وقد وضعت هذه الدول خطط استرتيجية لتطوير القطاع السياحي و العمل على زيادة التدفقات السياحية مرتكزين في ذلك على السلطة الرابعة و هو الاعلام السياحي الذي يعتبر من العناصر الاساسية في التــــرويج للمنتج السياحي من اجل تحقيق التنمية المستدامة في المناطق الداخلية التي تعاني التهميش . و سنحاول في هذا المقال دراسة دور الاعلام السياحي في تحقيق التنمية السياحية المستدامة من خلال دراسة واقع الاعلام السياحي و دوره في تحقيق التنمية المستدامة في المناطق المعزولة .
The tourism sector is considered one of the most important economic sectors that have a big role in
the development of the economies of many countries , because of its impact in bringing hard currency and the
provision of jobs not to mention its most important role in the development of other economic sectors , and
therefore many countries of the world attached importance Extreme .
These countries have developed strategic plans to develop the tourism sector and work to increase
tourism flows based on the fourth authority, which is the tourism media, which is a key element in the
promotion of the tourism product, in order to achieve sustainable development in the regions that suffer from
marginalization .
In this intervention we will try to study the role of local tourism media in achieving sustainable
development by studying the reality of local tourism media and its role in achieving sustainable development in
isolated areas
Description
مقال
Keywords
السياحة ; التنمية السياحية ; الاعلام السياحي, : Tourism, tourism development, tourism media, tourism promotion, tourism sustainabilit
Citation
تريكي، العربي . دور الاعــــــلام السياحــي في دعم التنميـــة السياحية المستدامــة. مجلة اقتصاد المال والأعمال. مج 07. العدد02. 2022/09/30 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل]