أثر تبني التسويق الداخلي على جودة الخدمة الصحية ( دراسة حالة المؤسسة الاستشفائية العمومية ابراهيم تريشين البليدة)
No Thumbnail Available
Date
2023-03-31
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
This study aims to test the effect of adopting internal marketing on the quality of health service in
Algerian health institutions, the impact of the internal marketing elements of employee selection,
training, motivation, empowerment and internal communications on health service quality was
tested, the study sample consisted of 100 employees of the Ibrahim Trichin Public Hospital
Corporation in Blida, The questionnaire was used as a tool for data collection and included three
parts, The data was analyzed using the SPSS statistical program, The study concluded that internal
marketing with its combined dimensions does not have a positive impact on the quality of the health
service provided in the institution.
Description
مقال
Keywords
تسويق داخلي؛ جودة خدمة صحية؛ رضا العاملين, Internal marketing; Health service quality; Employee satisfaction
Citation
تبوب ، عبد العالي. أثر تبني التسويق الداخلي على جودة الخدمة الصحية ( دراسة حالة المؤسسة الاستشفائية العمومية ابراهيم تريشين البليدة) . مجلة البحوث الاقتصادية المتقدمة.مج 08. العدد01. 2023/03/31 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل]