العنف في المؤسسات التربوية الجزائرية دراسة في البنية والحلول
Loading...
Date
2022-10
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
برزت ظاهرة العنف في الوسط المدرسي بشكل كبير في جميع المستويات المدرسية ، ومتمثل في ممارسة أشكال العنف بأشكاله: العنف اللفظي والجسدي والرمزي ،مما يعيق وظيفة التعليم والتعلم ، وتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أسباب العنف في الوسط المدرسي وعلى موضوع الوقاية من حدته من خلال وضع أسس أو استراتجيات لتعزيز الجانب الوقائي بالمدارس وحماية التلميذ من هذه الآفة المدرسية ، والتي أصبحت محط اهتمام الأسرة التربوية بسبب انزعاجهم وخوفهم على أمن وسلامة أبنائهم ومحور اهتمام القائمين على العملية التربوية في الجزائر . Abstract: The phenomenon of violence in the school environment has emerged significantly at all
school levels, and is represented in the practice of violence in all its forms: verbal, physical and
symbolic violence, which hinders the function of teaching and learning. Foundations or strategies
to enhance the preventive aspect in schools and protect the student from this school scourge, which
has become the focus of the educational family's attention because of their annoyance and fear for
the safety and security of their children and the focus of attention of those in charge of the
educational process in Algeria.
Description
مقال
Keywords
عنف , مؤسسة تربوية, أسرة ,سلوك, violence, educational institution, family, behavior
Citation
كريفيف,مريم. العنف في المؤسسات التربوية الجزائرية دراسة في البنية والحلول. مجلة الدراسات والبحوث الإجتماعية. مج 10ع03. 02/10/2022. جامعة الوادي [أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط[أنسخ رابط التحميل]