الآليات المستحدثة في مجال الابتكار لتسويق المنتجات
No Thumbnail Available
Date
2021-09-16
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
تهدف الدراسة إلى إبراز معنى الابتكار التسويقي ومراحله ومتطلباته ثم مفهوم المنتجات الجديدة وأهم تصنيفاتها وفق نوع الابتكار ومن منطلق تسويقي، وأهم الأساليب والإستراتجيات المتبعة لابتكار منتجات جديدة من منطلق تسويقي كأحد أهم جوانب الابتكار التسويقي. ومن أهم النتائج المتوصل إليها من الدراسة يتمثل في انه من الصعب على المؤسسة أن تقدم منتج واحد مناسب، مما حتم عليها القيام بتغيير هذا المنتج من خلال إدخال تحسينات جديدة عليه أو التوصل إلى منتج جديد أفضل، بديل له حتى يتوافق مع هذه الحاجات المتغيرة. إن تحديد هذه التغيرات وتوقع كيف يمكن أن تكون عليه في المستقبل، وتلبيتها بشكل أفضل من المنافسين بكفاءة وفعالية يتطلب التميز في الممارسات التسويقية للمؤسسة، والتي من بين مخرجاتها التوصل إلى تقديم منتج مبتكر يحقق الأهداف المرجوة من ورائه، وبالتالي فان هذا التميز يتطلب وجود الابتكار التسويقي في مجال المنتجات The study aims to marketing innovation, its stages and requirements, then the concept of
new products and their most important classifications according to the type of innovation and from
a marketing standpoint, and the most important methods and strategies used to create new products
from a marketing standpoint as one of the most important aspects of marketing innovation.
One of the most important findings of the study is that it is difficult for the organization to
provide one suitable product, which necessitated it to change this product through introducing new
improvements to it or to come up with a new, better product, an alternative to it in order to comply
with these changing needs. Determining these changes and anticipating how they might be in the
future, and meeting them better than competitors efficiently and effectively requires excellence in
the marketing practices of the organization, which among its outputs is to provide an innovative
product that achieves the desired goals behind it, and therefore this distinction requires the presence
of marketing innovation In the field of products
Description
مقال
Keywords
الابتكار التسويقي، ابتكار المنتجات، الأفكار الابتكارية، المؤسسة
Citation
سلالي ، بوبكر. الآليات المستحدثة في مجال الابتكار لتسويق المنتجات . مجلة الاقتصاد والتنمية المستدامة.مج 04. العدد02. 2021/09/16 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل].