رمزية المنظـور القيمي الثقافـي في الإشهـار الإلكتروني الجزائري - مقاربة سيميائية
Loading...
Date
2016-12
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
زياد,إسماعيل. رمزية المنظـور القيمي الثقافـي في الإشهـار الإلكتروني الجزائري - مقاربة سيميائية. مجلة الباحث في العلوم الإنسانية والإجتماعية. مج 07ع02. 30/12/2016. جامعة الوادي [أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط[أنسخ رابط التحميل]
Abstract
يتناول هذا المقال إشكالية الرموز القيمية الثقافية المجسدة في الإشهار الإلكتروني الجزائري ومدى مطابقتها للواقع السوسيوثقافي للمجتمع الجزائري و التي تتجلى من خلال مكوناته اللسانية وغير اللسانية معتمدين في ذلك على المقاربة السيميائية وعلى الأفكار التالية: - الرمز كعلامة سميائية ثقافية. - لعبة المنظور والرمز والإنترنت بالواقع القيمي الثقافي. - الإشهار الإلكتروني من الهوية الرمزية الاقتصادية المرجعية إلى الهوية الرمزية الثقافية الجمالية. - طبيعة الرموز القيمية الثقافية في الإشهار الإلكتروني الجزائري. Abstract:
This article deals with the problem of values embodied in the cultural symbols of
the Algerian- E advertising and their conformity to reality socio - cultural of
Algerian society, which is reflected through the components of linguistic and nonlinguistic relying on semiotics approach and on the following ideas:
- The symbol as a sign of cultural semiology.
- Game perspective and the symbol and reality of Internet cultural value system.
- Electronic advertising from economic identity symbol reference to the cultural
identity of symbol aesthetic.
- The nature of the ad valorem cultural symbols in Algerian electronic advertising.
Description
مقال
Keywords
الرمزية، المنظور، القيم الثقافية، الإشهار, symbolism, perspective, cultural values, electronic advertising