تقييم أثر بيئة الأعمال الجزائرية على توافد السياح الأجانب (1995-2018)
No Thumbnail Available
Date
2020-06-30
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
لتقييم أثر بيئة الأعمال الجزائرية على توافد السياح الأجانب في الفترة 1995-2018، تبين أن متغيرات بيئة الأعمال في الجزائر تتصف بالسلبية والضعف سياسيا وقانونيا، اجتماعيا وثقافيا، إلكترونيا واقتصاديا، وذلك هو سبب ضعف طلب السياح الأجانب على الخدمات السياحية، حيث لم يزد عدد السياح عن 2,66 مليون سائح سنة 2018. واقتصاديا بين نموذج الدراسة أن التطورات الحالية والمستقبلية التي تحدث في الإيرادات السياحية الجزائرية تتأثر سلبيا بتزايد وتيرة الأسعار. وفي الأجل القصير، السائح الأجنبي الذي يزور الجزائر لا يكرر الزيارة في السنوات القادمة، ويُروِج سلبيا للخدمات السياحية الجزائرية للعملاء والسياح الآخرين. وللوصول إلى 10 ملايين سائح في الأجل المتوسط يمكن التوصية بـــ: تحسين بيئة الأعمال في الجزائر، توجيه المستثمرين الأجانب إلى قطاع الخدمات السياحية بأرباح كلية للمستثمر، استحداث عاصمة اقتصادية سياحية في قلب الصحراء، إقامة المستشفيات بمقاييس العالمية لتنشيط السياحة الصحية، والسعي لتنظيم تظاهرات رياضية قارية وعالمية. For the purpose of evaluation the impact of the Algerian business environment on the arrival of foreign tourists in the period 1995-2018, it was found that the variables of the business environment in Algeria are characterized by negativity and weakness (politically, legally, socially, culturally, electronically and economically), and this is the reason for the weak demand of foreign tourists for tourism services, As there were no more than 2,66 million tourists in 2018. Economically, the study model indicated that the current and future developments that occur in Algerian tourism revenues are negatively affected by the increasing pace of prices. In the short term, the foreign tourist who visits Algeria does not repeat the visit in the coming years, and he is negatively promoting the Algerian tourism services to clients and other tourists. With the aim of reaching 10 million tourists in the medium term, the following can be recommended: improving the business environment in Algeria, directing foreign investors to the tourism services sector with total profits for the investor, establishing an economic and tourist capital in the desert, setting up hospitals with global standards to stimulate healthy tourism, and seeking to organize demonstrations Continental and international sports.
Description
مقال
Keywords
بيئة أعمال الجزائر؛ سياحة الجزائر؛ خدمات سياحية جزائرية, Algeria business environment; Algeria tourism; Algerian tourism services
Citation
هاني، عبد المالك. تقييم أثر بيئة الأعمال الجزائرية على توافد السياح الأجانب (1995-2018). مجلة التنمية الاقتصادية. مج04. العدد02. 31/12/2019 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل]