قلق الامتحان وعلاقته ببعض المتغيرات لدى تلاميذ الثالثة ثانوي

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020-06

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

جامعة الوادي - University of Eloued

Abstract

ملخص: هدفت الدراسة للتعرف على مستوى قلق الامتحان لدى تلاميذ الثالثة ثانوي في ضوء المتغيرات التالية: الجنس، التخصص الدراسي، الإعادة حيث استخدم المنهج الوصفي وتم تطبيق مقياس قلق الامتحان إعداد الباحثة حنان دبار2018 على عينة من التلاميذ الثالثة ثانوي وقد بلغت عينة الدراسة 200 تلميذ وتلميذة، تم اعتماد البرنامج الاحصائي لمعالجة البيانات، وأسفرت النتائج التالية: مستوى قلق الامتحان مرتفع جدا، توجد فروق في مستوى قلق الامتحان تعزى لمتغير الجنس لصالح الإناث و توجد فروق في مستوى قلق الامتحان تعزى لمتغير التخصص الدراسي لصالح التخصص الأدبي ولا توجد فروق في مستوى قلق الامتحان تعزى لمتغير الإعادة. Abstract:The study aimed to identify the level of exam anxiety for the third secondary pupils in the elaborate Karakubiya Khalifa -Al-Rabah- Valley in the light of the following variables: gender, academic specialization, and repetition (Dabbar,2018) and for statistical treatment, the researchers used the relative importance of the individual, and the(T) test to find the differences, where the results showed: That the level of exam anxiety in the study sample is high, with differences in the level of exam anxiety in favor of females and literary academic specialization, and there are no differences in the level of exam anxiety due to the return variable .

Description

مقال

Keywords

قلق الامتحان؛ تلاميذ الثالثة ثانوي, exam anxiety; third secondary students

Citation

بوترة,فايزة. الأسود,الزهرة. قلق الامتحان وعلاقته ببعض المتغيرات لدى تلاميذ الثالثة ثانوي. مجلة العلوم النفسية والتربوية. مج 06 ع3. 01/06/2020 . جامعة الوادي [أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط[أنسخ رابط التحميل]

Collections