الأنماط القيادية لمديري المدارس الابتدائية
No Thumbnail Available
Date
2019-10
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة الوادي - University of Eloued
Abstract
تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على الأنماط القيادية السائدة في تسيير المدارس الابتدائية، والتعرف على مستوى الدافعية للإنجاز لدى معلمي المدارس الابتدائية، والكشف على مدى تأثير النمط القيادي الديمقراطي، والنمط القيادي الديكتاتوري على مستوى الدافعية للإنجاز لدى الأساتذة، ومدى الفروق في مستوى الدافعية للإنجاز لدى الأساتذة حسب الجنس والنمط القيادي للمدير.Abstract: The aim of this study is to identify the prevailing leadership styles in primary school
management, and identify the level of motivation for achievement among primary school teachers,
and reveal the influence of the democratic leadership pattern, and the dictatorial leadership style at
the level of motivation for achievement among professors, and the extent of differences in the level
of motivation of achievement among teachers by gender and leadership style.
Description
مقال
Keywords
الأنماط القيادية - الدافعية للإنجاز, Leadership styles; Motivation for achievement.
Citation
مسغوني,إبرلهيم. تاوريريت,نور الدين. الأنماط القيادية لمديري المدارس الابتدائية. مجلة العلوم النفسية والتربوية. مج 05 ع3. 01/10/2019 . جامعة الوادي [أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط[أنسخ رابط التحميل]