تحديثات "البيانات الضخمة" على نظام المعلومات التسويقية

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022-06-18

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

University of Eloued جامعة الوادي

Abstract

The purpose of this study is introducing the Big data subject and their relation to the marketing function, and the marketing information system which has been accumulated and piling up because of The storage and the new technologies, that one became the producer of organized and unorganized data, such as computers ,Phones and the whole devices connected to internet like TV and GPS, there are many generate this kind of Big data like social media web site, and that's what made many technological companies like "GOOGLE" and" FACEBOOK" thought about the way of how to extract the value and the estimate from this vast Big data and exploit it where it shall.

Description

مداخلة. الملتقى الدولي الافتراضي حول: البيانات الضخمة والاقتصاد الرقمي كآلية لتحقيق الإقلاع الاقتصادي في الدول النامية "الفرص، التحديات والآفاق"

Keywords

البيانات الضخمة؛ التسويق؛ نطام المعلوم التسويقي, Big data; marketing; marketing information system.

Citation

مروان جايد، نبيل بهوري، سهام موفق. تحديثات "البيانات الضخمة" على نظام المعلومات التسويقية. الملتقى الدولي الافتراضي حول: البيانات الضخمة والاقتصاد الرقمي كآلية لتحقيق الإقلاع الاقتصادي في الدول النامية"الفرص، التحديات والآفاق". كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير. جامعة الشهيد حمه لخضر – الوادي. [أكتب هنا تاريخ الإطلاع]. متاح على الرابط [انسخ هنا رابط التحميل].