AJECI_Vol 06 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/31131
Browse
Browsing AJECI_Vol 06 N 02 by Subject "middle school teachers, math education, second generation programs"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item تقديرات أساتذة التعليم المتوسط لصعوبات تدريس مادة الرياضيات في ضوء مناهج الجيل الثاني(جامعة الوادي - University of Eloued, 2022-06) حافري, زهية غنية; عابد, حنانهدفت الدراسة لمعرفة تقديرات أساتذة اطوار المتوسط لدرجة صعوبات تدريس مادة الرياضيات في ضوء مناهج الجيل الثاني، باتباع المنهج الوصفي وتوزيع الاستبيان على عينة مكونة من 70 معلم بمتوسطات جنوب ولاية سطيف. توصلت نتائج الدراسة إلى أن هناك تزايد في تقديرات أساتذة المتوسط لصعوبات تدريس مادة الرياضيات في ضوء مناهج الجيل الثاني بدرجة عالية في ضوء كتاب التلميد، دليل الأستاذ وطرق التدريس. كما كشفت نتائج الدراسة عن عدم وجود فروق في تقديراتهم لصعوبات تدريس مادة الرياضيات تعزى لمتغير المستوى التعليمي وبإختلاف أقدميتهم في المنصب. Abstract: The study aimed to know the estimates of middle school teachers on the degree of difficulty in teaching mathematics in the light of second generation curricula, following the descriptive approach and distributing the questionnaire to a sample of 70 teachers in the colleges of the south of the state of Sétif. The results of the study revealed that there is an increase in middle school teachers' estimates of the difficulties of teaching mathematics in light of second-generation programs with a high degree in light of the student's book, teacher's guide and teaching methods. The results of the study also revealed that there are no differences in their estimates of the difficulties of teaching mathematics due to the variable level of study and their seniority in teaching.