02.Faculty of social and humanities sciences_master
Permanent URI for this communityhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/13
Browse
Browsing 02.Faculty of social and humanities sciences_master by Subject "- Linguistic and cultural balance"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item تأثير التلفزيون على الرصيد اللغوي والثقافي للطفل والمراهق(University of Eloued جامعة الوادي, 2024) دكار,نورةتهدف الدراسة الى معرفة تأثير التلفاز على الرصيد اللغوي والثقافي للطفل والمراهق ولمعرفة ذلك انطلقنا من تساؤلات أولية مفادها كيف يؤثر التلفاز على الرصيد اللغوي والثقافي للطفل واما عواقب الإفراط في الجلوس أمام التلفاز وللإجابة على هذه التساؤلات تم وضع هذه الفرضيات للتلفزيون الأثر الكبير في تنمية الرصيد اللغوي والثقافي للطفل قد يصبح للتلفاز اثر سلبي من خلال الإفراط فمشاهدته مع غياب الرقابة الأبوية لأولادهم وتم استخدام المنهج الوصفي المسحي ، اما عن عينة الدراسة فقد تم رصد اراء تلاميذ المتوسطة في بلدية البياضة ولاية الوادي من خلال توزيع استبيان للدراسة ، حيث بلغ عدد أفراد العينة 58 تلميذ وقد توصلت الدراسة الى : • من خلال اجابة التلاميذ للتلفزيون اثر في اثراء رصيد اللغوي للطفل • تعلم التلاميذ بعض العادات والتقلد التي تثري رصيدهم الثقافي • للتلفزيون اثر سلبي عند الافراط ف الجلوس امامه . The study aims to know the impact of television on the linguistic and cultural balance of the child and adolescent. To know this, we started from initial questions about how television affects the linguistic and cultural balance of the child and the consequences of sitting in front of the television for too long. To answer these questions, these hypotheses were put forward for television. The great impact on the development of the linguistic and cultural balance of the child may be that television has a negative impact through excessive viewing in the absence of parental control over their children. The descriptive survey method was used. As for the study sample, the opinions of middle school students in the municipality of Al-Bayada, El Oued Province, were monitored by distributing a questionnaire for the study, where the number of sample members reached 58 students. The study concluded that: • Through the students' response to television, it has an impact on enriching the child's linguistic balance • Students learn some customs and traditions that enrich their cultural balance • Television has a negative impact when sitting in front of it for too long