JAESS_Vol 03 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/16373
Browse
Browsing JAESS_Vol 03 N 02 by Subject "teaching, traditional teaching, e-learning, profetional training."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item قطاع التكوين المهني في الجزائر بين واقع التعليم التقليدي و تحديات التعليم الالكتروني(جامعة الوادي - University of Eloued, 2020-12-25) ورغي, سيد أحمد; بن معاشو, مهاجييواجه قطاع التكوين المهني في الجزائر عدة تحديات، لأنه يتميز بمجموعة من الأدوار منها ما هو اجتماعي، واقتصادي وتأهيلي للمتكونين، تجعله أكثر تأثرا بالتغيرات والتطورات التي تحدث في العالم، ومن أجل هذا كله، مفروض على القطاع الاستفادة من نظم التعليم الحديثة التي توظف فيها تكنولوجيا الاتصال الحديثة، والتي من أبرزها "التعليم الالكتروني"، فجاءت هذه الدراسة لكشف واقع التكوين المهني في الجزائر في ظل تطور تكنولوجيا المعلومات في ميدان التعليم، وتقديم مختلف الخطوات التي حققها قطاع التكوين المهني في الجزائر في تطبيق التعليم الالكتروني، ثم إبراز التحديات التي يعيشها التكوين المهني في الجزائر، وفي الأخير سرد لآفاق تطبيق التعليم الالكتروني بقطاع التكوين المهني في الجزائر. الكلمات المفتاحية التعليم، التعليم التقليدي، التعليم الالكتروني، التكوين المهني. Profitional training sector in Algeria between the reality of traditional teaching and the challenges of e-learning Abstract: The profetional training sector in Algeria faces several challenges, because it is characterized by a series of roles, including social, economic and rehabilitation, to make it more affected by the changes and developments taking place in the world. For all this, the sector is required to benefit from modern education systems employing technology Modern communication, the most prominent of which is "e-learning," came in this study to reveal the reality of profetional training in Algeria in light of the development of information technology in the field of education, and to introduce the various steps achieved by the profetional training sector in Algeria in the application of e-learning, Experienced profetional training in Algeria, and in the last account of the prospects for the application of e-learning in profetional training sector in Algeria.