01.Faculty of Literature and Languages_BThesis
Permanent URI for this communityhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/36067
Browse
Browsing 01.Faculty of Literature and Languages_BThesis by Subject "1. ما التعبير 2. ما التقرير 3. فيم تتمثل خطوات التقرير 4. ما التعليمية، وفيما تتمثل عناصرها"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item واقع تلقي تقنيات التعبير الكتابي لدى متعلمي السنة الخامسة ابتدائي التقرير أنموذجا(University of Eloued جامعة الوادي, 2024) عباس, إكرام; اليمان, سمية; مصطفاوي, مريم; الأطرش, منارهذه الدراسة بعنوان "واقع تلقي تقنيات التعبير الكتابي لدى متعلمي السنة الخامسة ابتدائي-التقرير انموذجا- تعالج إشكالات عدّة ومن بينها -ما التعبير؟، ما المقصود من التقرير، وفيم تتمثل خطواته؟، وما التعليمية وفيما تتمثل عناصرها؟ وماهي الإجراءات التي يتبعها المعلم لإكساب المتعلم السنة الخامسة ابتدائي كفاءة تعبيرية تقريرية؟ ولإجابة عن هذا الإشكال اتبعنا خطة البحث الآتية: قسمت إلى فصلين، تناولنا في الفصل الأول التعليمية والتقرير، بيد أنّ في الفصل الثاني حاولنا الكشف عن الطريقة التي يتم بها تعليم متعلمي السنة الخامسة ابتدائي لتقنية التقرير. ومن أهم النتائج التي توصلنا إليها: -اكتساب متعلم السنة الخامسة ابتدائي القدرة على التعبير(التقرير) الصحيح من خلال التقنيات. -اعتماد معلم السنة الخامسة ابتدائي، على جملة مذكرات لتعليم تقنية التقرير لمتعلم السنة الخامسة ابتدائي. -ماقدّمه معلم السنة الخامسة ابتدائي من سندات لغوية وغير لغوية، يتلاءم ومستوى إدراك متعلم السنة الخامسة وهذا ما يكسبه كفاءة تقريرية تعليمية حول عناصر التقرير. This study is titled "The Reality of receiving written expression Techniques by Fifth Grade Elementary Learners-The report as a sample-" It addresses several forms;including What is expression? What is meant by the report,and the steps involved? What are the educational aspects and What are its elements,and the procedures that the teacher follows to equip the fifth-grade learner with expressive narrative competence.to answer this question,we followed the following research plan. We divided it into Two section,we discussed education and the report.However,in the second section,we attempted to uncover the method by which fifth-grade elementary learners are taught the report technique.one of the most important results we reached is the acquisition by fifth -Grade elementary learners of the ability to express(report) correctly through techniques. The fifth-grade elementary teatcher relies on seriesr of notebooks to teach the report technique to the fifth-grade-Grade elementary learners.The linguistic and non-Linguistic support provided by the fifth-Grade elementary teacher aligns with the level of comprehensin of the learner,and this is what enhances their educational narrative competenece regarding the elements of the report.