JESD_Vol 04 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/22085
Browse
Browsing JESD_Vol 04 N 01 by Subject "أخلاقيات التسويق، الأخلاق، القيم الأخلاقية، التسويق."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item أخلاقيات التسويق: تحديد المفهوم بمقاربة نظرية تحليلية(جامعة الوادي - University of Eloued, 2021-02-28) بن صالح, عبد الرزاقتهدف الدراسة إلى تحديد مفهوم أخلاقيات التسويق، و ذلك بتحليل نشأته و من معناه اللغوي و كذا الاصطلاحي و الكشف عن التعارض بين الأخلاقيات و التسويق، كل ذلك بغية تحديد الوظيفة التوجيهية للتصور التسويقي. توصلت الدراسة إلى أن أخلاقيات التسويق هو مفهوم سابق الظهور لمفهوم التسويق و يشكل دائرة أوسع بإمكانها استيعاب كافة تصورات التسويق الحالية و المستقبلية، بحيث يمثل توجها للفكر التسويقي، كما لا يمكن اعتباره مفهوما ثانويا كبقية المفاهيم التسويقية التي يتم تطبيقها وفق الحاجة إليها، إذ تضم الأخلاقيات القيم التي تحكم بقية المفاهيم التسويقية. The current study aims to determining to marketing ethics concept through an analysis of its evolution, linguistic meaning and its conceptual meaning, in addition, we highlighted the controversy between ethics and marketing, in order to determine the directive function of the marketing thought. The study has shown that the marketing ethics is a concept appeared before the marketing concept, as it forms a larger framework which may include all the actual and future marketing conceptions, as the marketing ethics can be considered as a tendency for the marketing thought, in addition to that, it cannot be categorized among all the secondary marketing concepts which might be applied in need, however the marketing ethics consists of values governing other marketing concepts.