JSSR_Vol 04 N 06
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/6884
Browse
Browsing JSSR_Vol 04 N 06 by Subject "Feedback - Physical Education and Sports"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item التغذية الراجعة و دورها في تحقيق أهداف حصة التربية البدنية والرياضية(University of Eloued جامعة الوادي, 2016-12-01) بولحبال نوار, مربوحة; قية, رفيقيعتبر مفهوم التغذية الراجعة من المواضيع التربوية الحديثة التي ظهرت في النصف الثاني من القرن العشرين، وكان أول من وضع هذا المصطلح هو " نوبرت واينر " عام 1948 م حيث لاقت إهتماما كبيرا من التربويين والباحثين في القرن الحالي، ومصطلحُ التغذية الراجعة تتداوله التَّربية وعلم النفس، والفيزيولوجية، وعلوم الاتصال، والعلوم الاجتماعية والفيزياء والكيمياء، والجيولوجيا، والهندسة والفنون وكون مادة حصة التربية البدنية والرياضية جزء من العملية التربوية التي تدرس في مدارسنا وخلالها يتفاعل المعلم والمتعلم بطريقة مباشرة أثناء العملية التعليمية لذلك سنحاول من خلال هذه الدراسة التعرف على التغذية الراجعة ودورها في تحقيق أهداف حصة التربية البدنية والرياضية والتأكيد على أهمية استخدام التغذية الراجعة بأنواعها في حصص التربية البدنية والرياضية ومعرفة كيفية إعطاء التغذية الراجعة المناسبة للمتعلم خلال العملية التعليمية The concept of "feedback" is considered as a subject from the modern education subjects, that emerged in the second half of the twentieth century . Nobert Weiner was the first who put this term "feedback" in 1948, when he met with great interest from educators and researchers in the current century. The term feedback is used in education, psychology, the physiological science, communication science, social science, physics, chemistry, geology, engineering, and the arts. The fact that material share physical education and sports is part of the educational process taught in our schools and which reacts teacher and the learner directly during the learning process. So, we will attempt through this study to identify the feedback and its role in achieving the share of physical education and sports goals, also to emphasize the importance of using all kinds of feedback in physical and sports education classes. Moreover to learn how to give appropriate feedback to the learner through the learning process