The Journal of Media and Society مجلة الإعلام والمجتمع
Permanent URI for this communityhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/15069
Browse
Browsing The Journal of Media and Society مجلة الإعلام والمجتمع by Subject "Advertising flow , Facebook , Impact , Reception , Receiving context"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Advertising Flow Through Facebook And Its Impact On Receiving Context- An Analytical Vision On The Dialectic Of Impact And Reception(جامعة الوادي - University of Eloued, 2021-12-31) Assassi, AmelThis study aims to reveal the reality of the advertising flow through Facebook and the mechanisms to measure its impact on the context of receiving, by searching for the most important peculiarities of Facebook as an advertising pillar, as well as to identify the most important Patterns of Receiving electronic ads via Facebook. In order to achieve these objectives, we relied on the descriptive analytical method by describing the phenomenon of advertising flow through Facebook and its effect on the receiving process, and we concluded to anticipate the subsequent effects that these ads may have on User receive context. At the end of this study, we concluded as results of the analysis that: advertising flow through Facebook has several forms that differ from traditional advertising, as well as there are two patterns of receiving ads via Facebook, and this would enhance or hinder the effect of advertising on recipients, while there are five methods that allow us to measure the receiving of advertisements through social networking sites. تهدف هذه الدراسة إلى كشف حقيقة تدفق الإعلانات عبر فيسبوك وآليات قياس تأثيرها على سياق الاستقبال ، من خلال البحث عن أهم خصائص فيسبوك كدعامة إعلانية ، فضلا عن تحديد أهم أنماط استقبال الإعلانات الإلكترونية عبر فيسبوك. ولتحقيق هذه الأهداف ، اعتمدنا على الأسلوب التحليلي الوصفي من خلال وصف ظاهرة تدفق الإعلانات عبر فيسبوك وتأثيرها على عملية الاستقبال ، وخلصنا إلى توقع الآثار اللاحقة التي قد تخلفها هذه الإعلانات على السياق الذي يتلقاه المستخدم. وفي نهاية هذه الدراسة ، خلصنا كنتائج للتحليل إلى أن: وللتدفق الإعلاني عبر فيسبوك عدة أشكال تختلف عن الاعلانات التقليدية التقليدية ، كما أن هناك نمطين لتلقي الإعلانات عبر فيسبوك ، وهذا من شأنه أن يعزز أو يعوق أثر الإعلان على المتلقين ، في حين أن هناك خمس طرق تسمح لنا بقياس تلقي الإعلانات من خلال مواقع الشبكات الاجتماعية.