AJECI_Vol 06 N 03
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/31222
Browse
Browsing AJECI_Vol 06 N 03 by Subject "School life, school administration, physical factors, interactive relationships"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item الحياة المدرسية وتأثيرها على النتائج المدرسية مرحلة التعليم الابتدائي أنموذجا(جامعة الوادي - University of Eloued, 2022-09) حمرالعين, نورالدين; زمام, نور الدينيعد ضعف النتائج المدرسية من المشكلات التربوية التي تعيق وتؤثر بشكل كبير المسار الدراسي للمتعلمين في الحياة المدرسية وباتت مشكلة تؤرق كثيرا الأسر من جهة والمجتمع من جهة ثانية لما للظاهرة من تأثيرات وانعكاسات اقتصادية باعتبار ضعف النتائج الدراسية يشكل هدرا لطاقات البلد كما يعد نتيجة سلبية للسياسة التربوية المنتهجة كما نجد أن لضعف النتائج المدرسية انعكاسات سلبية على المجتمع لما يترتب عنها من رسوب وتسرب للتلاميذ ومت ينجر عنه من مشكلات ، غير أن هده النتائج المدرسية هي محصلة لعوامل متعددة من هذه العوامل ما تعلق بالحياة المدرسية ومتطلباتها وعليه سنتطرق في بحثنا هذا للحياة المدرسية ومتطلباتها ومدى تأثيرها على النتائج المدرسية للمتعلمين . انطلاقا من الدراسة الميدانية التي أجريناها على عينة من المدرسين في التعليم الاعدادي(الابتدائي). Abstract : Poor school performance is one of the educational problems which greatly hamper and affect the school process of learners in school life and has become a problem which affects families on the one hand and society on the other due to the effects and the economic repercussions of the phenomenon, given that the low school performance is a waste of the country's energies. It is also a negative result of the educational policy adopted because we find that the low school results have negative repercussions on the society due to the failure and the leaks of the pupils which result from it and the problems which result from it, but these school results are the result of multiple factors linked to school life and its needs. Therefore, we will discuss it in our research on school life and its needs and its impact on the academic performance of learners. Based on our field study on a sample of preparatory education teachers