AJECI_Vol 01 N 04
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/8347
Browse
Browsing AJECI_Vol 01 N 04 by Subject ": training programs, teacher quality"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item فعالية برامج التكوين المقدمة في المدارس العليا للأساتذة في تحقيق معايير جودة المعلم دراسة ميدانية بالوادي(جامعة الوادي - University of Eloued, 2017-12) اسعادي, فارسهدفت الدراسة الحالية الى معرفة الفروق في معايير جودة المعلم بين المعلمين خريجي المدارس العليا للأساتذة والمعلمين خريجي الجامعات في نطاق ولاية الوادي حيث تم تطبيق مقياس معايير جودة المعلم المعد من طرف الباحث (الصافي يوسف شحاتة الجهمي) ، واعتمدت الدراسة الحالية على المنهج الوصفي السببي المقارن حيث تم تطبيق الاداة على عينة من معلمي المرحلة الابتدائية من خريجي الجامعات والمدارس العليا للأساتذة والتي تم التأكد من خصائصها السيكومترية بعد تطبيقها على عينة استطلاعية قوامها 12 فردا ثم تطبيقها في صورتها النهائية على عينة الدراسة الاساسية تم اختيارها قصديا وعشوائيا حيث بلغ عددها 60 معلم ومعلمة The current study aimed at identifying the differences in teacher quality standards among the teachers of the higher schools of teachers and teachers graduates in universities in the province of the valley where the criterion of teacher quality standards was applied by researcher (Safi Yousef Shehata Al-Jahmi). The current study relied on the comparative causal comparative approach The tool was applied to a sample of teachers of the primary stage of university graduates and the higher schools of professors, whose characteristics were confirmed after applying them to a sample of 12 individuals and then applying them in their final form to the basic study sample. Randomly and randomly, reaching 60 teachers