JSSR_Vol 12 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/35184
JSSR_Vol 12 N 01
Browse
Browsing JSSR_Vol 12 N 01 by Subject "Child"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item أبناؤنا ومخاطر الشاشات(University of Eloued جامعة الوادي, 2024-05-20) قديري مصطفىملخص: نهدف من خلال هذه المداخلة الى اعادة مسائلة بعض المشكلات الكلاسيكية المرتبطة بتأثيرات الشاشة على الاطفال، خاصة في الوقت الذي نعيش فيه حيث سيطرت مختلف الاجهزة الالكترونية على أوقاتنا واصبحت جزءا من حياتنا، وبالرغم من الفوائد التي تقدمها الاجهزة الالكترونية خاصة من الناحية المعرفية والتعليمية ، الا ان المخاطر اصبحت مؤكدة بين تعريض الاطفال الصغار الاقل من سنتين للشاشات، وظهور مشكلات تأخر اللغة و المشكلات السلوكية والادراكية و أعرض التوحد ...الخ، وهو ما سنحاول توضيحه في هذه المداخلة من خلال تقديم عرض لتأثيرات الشاشة على الاطفال الصغار والتي من شانها يمكننا ان نعتبر ان مشاهدة الاطفال للشاشة والبرامج في عمر اقل من سنتين قد يعتبر حقا جريمة في حق الطفل.Abstract : Through this intervention, we aim to reconsider some classical issues related to the effects of screen time on children, especially in the current era where various electronic devices dominate our time and have become part of our lives. Despite the benefits offered by electronic devices, particularly in terms of cognitive and educational aspects, the risks are becoming evident, especially when exposing children under the age of two to screens. This exposure has been linked to issues such as language delays, behavioral and cognitive problems, and even autism spectrum disorder. We will attempt to clarify these issues by presenting an overview of the effects of screen time on young children, suggesting that allowing children under the age of two to watch screens and programs may indeed be considered a crime against the childItem مسرح الطفل في الجزائر وأدواره التربوية -بين النظرية والتطبيق(University of Eloued جامعة الوادي, 2024-05-20) عجيلات عبدالباقيملخص: يعتبر مسرح الطفل من أهم المؤسسات التربوية الحديثة التي تعنى بتربية الطفل ورعايته وتنمية شخصيته في جميع جوانبها: العقلية، النفسية، الاجتماعية ... إلخ، وذلك من خلال ما تنقله للطفل من قيم ومُثُل ومعايير خلقية ومعارف، كما تعمل على تنمية خبراته بفضل ما تعرضه على الخشبة من أحداث تعكس جوانب كثيرة من الحياة الاجتماعية التي ينتمي إليها. ومنه فمسرح الطفل وسيلة لربط الطفل بواقعه الاجتماعي أكثر وتصحيح أفكاره واتجاهاته وتنميتها بالشكل الذي يجعل منه فردا صالحا وفاعلا فيه، وهذا ما نهدف إلى توضيحه في هذا المقال. Abstract: The Child Theater is considered one of the most important modern educational institutions concerned with raising children, caring for them, and developing their personality in all its mental, psychological, and social aspects...etc, and instills in the child moral values, standards and knowledge, and It contributes to the development of his experiences through his various theatrical performances and the child's theater is a means to connect the child with his social reality and guide him in the firm path to be a good individual and a servant of his society, this is what we intend to clarify in this article