RIR_Vol 11 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/18846
Browse
Browsing RIR_Vol 11 N 01 by Author "السليماني, حميد"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item استخدام بطاقة الأداء المتوازن المستدام كأداة لتقييم الأداء الشامل للبنوك دراسة حالة بنك سوسيتي جنرال الجزائر خلال الفترة (2013-2017)(جامعة الوادي - University of Eloued, 2021-06-06) السليماني, حميد; جعدي, شريفةتهدف هذه الدراسة لتقييم الأداء الشامل لبنك سوسيتي جنرال الجزائر باستخدام بطاقة الأداء المتوازن المستدام ، حاولنا من خلال هذه الدراسة الإجابة على الإشكال المطروح المتمثل في : ما مدى مساهمة نموذج بطاقة الأداء المتوازن المستدام في تقييم الأداء الشامل لبنك سوسيتي جنرال الجزائر خلال الفترة ما بين (2013-2017) ؟ ، حيث تطرقنا لتعريف الأداء الشامل وبطاقة الأداء المتوازن ومختلف أبعادها و مؤشرات قياس هذه الابعاد ، ثم تناولنا بطاقة الأداء المتوازن المستدام وكيفية دمج البعد الاجتماعي و البيئي ، وتمثلت نتائج الدراسة في أن بنك سوسيتي جنرال الجزائر حقق أداء شامل مقبول تراوحت نسبته بين 64.80% و77.56 % حيث حقق اداء مالي جيد ، كما حقق أداء مقبول في كل من بعدي العمليات الداخلية وكذا بعد النمو و التعلم ، إلا أنه أهمل بعد العملاء والبعد الاجتماعي والبيئي. This study aims to assess the overall performance of ‘’Societe Generale’’ Bank of Algeria using a sustainable balanced scorecard. Through this study, we attempted to answer the problem posed: to which extent the sustainable balanced scorecard model contributed the overall performance evaluation of ‘’Societe Generale’’ Bank of Algeria between (2013-2017). We discussed the definition of comprehensive performance and balanced scorecard and its various dimensions and indicators to measure these dimensions, also we deal with the sustainable balanced scorecard and how to integrate the social and environmental dimension. The study results that ‘’Societe Generale’’ Bank of Algeria achieved an acceptable overall performance ranging between 64.80% and 77.56%, it achieved good financial performance and acceptable performance in both internal operations dimension as well as growth and learning dimension, but it neglected customers, social, and environmental dimension.