JPES_Vol 02 N 03
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/14565
Browse
Browsing JPES_Vol 02 N 03 by Author "برو, محمد"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item الخدمات الإرشادية المقدمة من قبل مستشار التوجيه والإرشاد المدرسي والمهني(جامعة الوادي University of Eloued, 2016-09) روبيبي, حبيبة; برو, محمدهدفت هذه الدراسة إلى معرفة العلاقة بين الخدمات الإرشادية المقدمة من قبل مستشار التوجيه والإرشاد المدرسي والمهني وزيادة فعالية الذات لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي، استخدم استبيان الخدمات الإرشادية، ومقياس فعالية الذات لـ(Ralf Schzartzer) على(205) تلميذا وتلميذة اختيروا بالطريقة العشوائية الطبقية، في العام الدراسي 2013/2014 وتم اتباع المنهج الوصفي الارتباطي، ويمكن ذكر أهم النتائج: - الخدمات الإرشادية المقدمة من قبل مستشار التوجيه والإرشاد والتوجيه المدرسي والمهني ليس لها علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بزيادة فعالية الذات لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي. - مستوى الخدمات الإرشادية المقدمة من قبل مستشار التوجيه والإرشاد والتوجيه المدرسي والمهني لتلاميذ السنة الثالثة ثانوي منخفض. مستوى فعالية الذات لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي متوسط. The aim of this study is to define the relation between extension services that are offered by the chancellor of orientation and school and professional, and the Improvement of the self-efficacy for third year high school pupils. the use of questionnaire of extension services, and self-efficacy scale preparation (Ralf Schzartzer(, to(205) pupils, fields students have been chosen randomly method class, and that was in 2013/2014 I have been using the descriptive method correlation. It may be mentioned the most important result: -Extension services provided by the guidance counselor and school and professional have no correlation statistically significant increase self-efficacy at students of third year high school. -The level of extension services provided by the guidance counselor and school and professional for students in the third year of a secondary low. - The level of self-efficacy at students of third year high school average