JPES_Vol 03 N 04
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/14751
Browse
Browsing JPES_Vol 03 N 04 by Author "زروالي, لطيفة"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item نظرية الذهن لدى الطفل المصاب بالاضطراب التوحدي(جامعة الوادي University of Eloued, 2017-12) زروالي, لطيفةالملخص: يهدف المقال القائم إلى الكشف عن حيثيات المقاربة النفسية المعرفية التي تعمل على الاحاطة بالاختلالات التوظيف الاجتماعي الناتجة عن قصور في نظرية الذهن وذلك من خلال الإجابة عن التساؤلات التالية: كيف يمكننا تحديد مفهوم نظرية الذهن؟ وماهي الآليات المعرفية التي تتدخل في تنشيطها؟ وماهي خصوصيتها لدى الطفل المصاب باضطراب التوحد؟ وإلى أي حد يمكن للقصور في نظرية الذهن تفسير مختلف الاختلالات المعرفية المرتبطة بالتوظيف الاجتماعي لدى الطفل المصاب بالتوحد؟. The purpose of this article is to uncover the psychological aspects of the cognitive approach which addresses the imbalances of social employment resulting from a deficiency and a shortage in the theory of mind. And that by answering the following questions: How could we determine the concept of mind’s theory? What are the cognitive mechanisms that interfere in their activation? What is its particularity to a child with an autism disorder? And to what extent the deficiencies in the theory of mind could explain the various cognitive imbalances which are associated with social employment in a child with autis